Autologiczny przeszczep jako konsolidacja agresywnego chłoniaka nieziarniczego AD 2

July 11th, 2018

W pierwszym badaniu, LNH-87, pacjenci otrzymywali chemioterapię indukcyjną w pełnym cyklu, niezależnie od ich kategorii ryzyka IPI; osoby z całkowitą odpowiedzią były losowo przydzielane do przeszczepów lub chemioterapii konsolidacyjnej.3 Chociaż przewaga przeżycia nie była obserwowana w przypadku przeszczepu, retrospektywna analiza podgrupy wykazała poprawę przeżycia wolnego od progresji i całkowite przeżycie u pacjentów z wysokim ryzykiem średniego ryzyka lub wysokim ryzykiem disease.3 Wyniki badań fazy 2 sugerują korzyści z konsolidacyjnego przeszczepiania w grupach wysokiego ryzyka4,5; jednak niewiele z kolejnych badań fazy 3 wykazało korzyść.6-14. Wiele czynników skomplikowało interpretację wyników tych badań, w tym niewystarczającą wielkość próbki w wyniku wysokiego odsetka przerywaczy, które były spowodowane wczesnym postępem choroby lub decyzją pacjenta. odmówić leczenia, a także projekty próbne, które różniły się od tych z LNH-87. Tak więc, 15 lat po pierwszym opisie potencjalnej korzyści z przeszczepu konsolidacyjnego w chorobie wysokiego ryzyka, nie ustalono jasno żadnej roli tego leczenia.
Biorąc pod uwagę ograniczenia w porównaniu danych z poprzednich badań z powodu różnic w projektach badawczych, oceniliśmy skuteczność autologicznego przeszczepiania komórek macierzystych przy użyciu projektu podobnego do LNH-87. Pacjenci z chorobą o wysokim stopniu zaawansowania lub chorobą wysokiego ryzyka, u których wystąpiła odpowiedź na pięć cykli chemioterapii indukcyjnej cyklofosfamidem, doksorubicyną, winkrystyną i prednizonem (CHOP) zostali losowo przydzieleni do jednego dodatkowego cyklu chemioterapii indukcyjnej i do transplantacji lub do trzech dodatkowych cykle chemioterapii indukcyjnej. Pacjenci z wczesną progresją choroby i pacjenci, którzy zdecydowali się nie poddawać się przeszczepowi, nie przeszli do etapu randomizacji, co zminimalizowało przerywanie. Pacjenci w grupie kontrolnej, u których wystąpił nawrót choroby, zostali zachęceni do poddania się przeszczepowi, aby można było ocenić skuteczność wczesnych i opóźnionych strategii transplantacyjnych.
Po zapisaniu około jednej trzeciej pacjentów okazało się, że CHOP i rytuksymab (R-CHOP) przewyższają sam CHOP jako terapię indukcyjną dla pacjentów z chorobą CD20 +.15,16 Dlatego od kwietnia 2003 r. R-CHOP został użyty w tej podgrupie.
Projekt badania, pacjenci i nadzór
Ta randomizowana próba międzygrupowa (badanie Southwest Oncology Group [SWOG] 9704), przeprowadzona na 40 stronach, była prowadzona przez SWOG i obejmowała Wschodnią Cooperative Oncology Group, Cancer and Leukemia Group B oraz Canadian NCIC Clinical Trials Group. Kwalifikujący się pacjenci byli w wieku od 15 do 65 lat i mieli potwierdzoną biopsją chłoniaka nieziarniczego w grupach preparatów roboczych D do H i J, który obejmuje pęcherzykowe komórki wielkokomórkowe, komórki z małą ilością komórek rozlanych, komórki mieszane o małych komórkach i duże komórki komórka, rozlany, wielkokomórkowy, immunoblastyczny o dużych komórkach i mały nierozszczepiony chłoniak Burkitta i nie-Burkitta; zmieniono typy histologiczne komórek limfoblastycznych, transformowanych i płaszcza
[podobne: bezdechy nocne leczenie, stomatolog piaseczno, oprogramowanie stomatologiczne ]

Powiązane tematy z artykułem: bezdechy nocne leczenie oprogramowanie stomatologiczne stomatolog piaseczno