Autologiczny przeszczep jako konsolidacja agresywnego chłoniaka nieziarniczego AD 6

April 18th, 2018

Szacowany 2-letni wskaźnik przeżycia bez progresji wynosił 69% w grupie transplantacyjnej i 55% w grupie kontrolnej (ryc. 2). W modelu regresji wieloczynnikowej Coxa z korektą pod kątem wyniku ryzyka, współczynnik ryzyka progresji lub zgonu w grupie kontrolnej w porównaniu z grupą transplantacyjną wynosił 1,72 (przedział ufności 95% [CI], 1,18 do 2,51, P = 0,005; P = 0,002 w jednostronnym teście). Mediana przeżycia wolnego od progresji od początkowej rejestracji nie została osiągnięta w grupie transplantacyjnej i wynosiła 2,8 roku w grupie kontrolnej. Trzydziestu siedmiu spośród 125 pacjentów w grupie transplantacyjnej i 47 ze 128 pacjentów w grupie kontrolnej zmarło, przy medianie obserwacji 6,3 roku. Szacowany 2-letni ogólny wskaźnik przeżycia wynosił 74% w grupie transplantacyjnej i 71% w grupie kontrolnej (ryc. 2). W wieloczynnikowej regresji Coxa z korektą dla wyniku ryzyka stosunek ryzyka zgonu w grupie kontrolnej w porównaniu z grupą transplantacyjną wynosił 1,26 (95% CI, 0,82 do 1,94, P = 0,30, P = 0,15 w badaniu jednostronnym) . Mediana całkowitego czasu przeżycia po wstępnej rejestracji nie została osiągnięta dla żadnej z grup. 9 pacjentów przydzielonych do przeszczepu, którzy nie poddali się zabiegowi, miało 2-letnie przeżycie wolne od progresji wynoszące 56% (95% CI, 23 do 88) i ogólny wskaźnik przeżycia wynoszący 78% (95% CI, od 51 do 100 ). Wyniki dotyczące głównego efektu leczenia były podobne u wszystkich pacjentów poddanych randomizacji i nie było dowodów na to, że schematy leczenia różniły się w zależności od przyjęcia lub braku powtórzenia rytuksymabu (dane nie przedstawione).
W grupie kontrolnej było 10 drugich nowotworów u 10 pacjentów: rak skóry (4 przypadki), rak piersi (2), grudkowy chłoniak nieziarniczy (1), ostra białaczka szpikowa (1), rak prostaty (1), wielokrotny szpiczaka (1) i gruczolakoraka o nieznanym miejscu pierwotnym (1). W grupie transplantacyjnej było 12 drugich nowotworów u 11 pacjentów: rak skóry (3 przypadki), rak nerki (3), rak tarczycy (2) zespół mielodysplastyczny (1), rak piersi (1), rak szyjki macicy (1), i rak płuc (1). Przeżycie wolne od postępu choroby, przeżycie całkowite, drugie nowotwory pierwotne i toksyczne efekty leczenia również analizowano zgodnie ze schematem preparatywnym. W porównaniu ze schematami preparatywnymi nie było znaczącej różnicy w przeżywalności bez progresji lub przeżywalności całkowitej pomiędzy pacjentami otrzymującymi karmustynę a pacjentami otrzymującymi napromienianie całego ciała (P = 0,51 dla przeżycia wolnego od progresji i P = 0,64 dla całkowitego przeżycia). Częstość występowania drugiego raka była również podobna u pacjentów otrzymujących karmustynę i pacjentów otrzymujących napromienianie całego ciała (odpowiednio 11% i 5%), podobnie jak odsetek pacjentów z toksycznymi działaniami 5 stopnia (6% i 5%) i proporcjami z toksycznymi działaniami 4 lub 5 stopnia (81% i 80%).
Efekt leczenia w podgrupach
Wśród pacjentów, u których przeprowadzono randomizację, rozkłady kategorii ryzyka IPI były podobne wśród 150 pacjentów z chłoniakiem z komórek B leczonych R-CHOP (36% miało wysokie ryzyko), 75 pacjentów z chłoniakiem z komórek B leczonych CHOP (32 % było na wysokim ryzyku), a 28 pacjentów z chłoniakiem T-komórkowym (36% było na wysokim ryzyku)
[hasła pokrewne: dentysta olsztyn, gabinety stomatologiczne, dentysta poznań ]