Epidemiologiczne badanie choroby Lyme w południowej Szwecji ad 6

December 4th, 2018

W Stanach Zjednoczonych inwigilacja została zapoczątkowana w 1982 r. I została w pełni wdrożona po przyjęciu jednolitej definicji przypadków krajowych w 1991 r.21 W 1993 r. Odnotowano 8185 przypadków zachorowania na boreliozę w Stanach Zjednoczonych, co odpowiada ogólnej częstości występowania wynoszącej 3,3 na 100 000 mieszkańcy28; Częstość występowania różni się znacznie w poszczególnych stanach, okręgach i obszarach w obrębie powiatów – tak jak w naszym badaniu. Najwyższa zgłaszana zapadalność wynosiła 1198 na 100 000 w Nantucket w stanie Massachusetts w 1994 roku. Wykryliśmy podobne lub nawet wyższe wskaźniki w obszarach o wysokim poziomie endemicznej choroby. W porównaniu z ogólną zapadalnością w Stanach Zjednoczonych, liczby w naszych badaniach są wysokie, a Szwecja jest prawdopodobnie jednym z krajów o największej częstości występowania boreliozy. Zidentyfikowane 1471 przypadków prawdopodobnie stanowi niedoszacowanie rzeczywistej częstości występowania, ponieważ nasze definicje przypadku były bardziej rygorystyczne niż te publikowane przez CDC. Aktywny nadzór zwiększa liczbę zgłaszanych przypadków, ale niektóre z nich prawdopodobnie pozostaną niezidentyfikowane. Przegląd zapisów dwóch ośrodków zdrowia w regionie wykazał, że nie zgłoszono 10 do 15 procent podejrzanych przypadków boreliozy u pacjentów otrzymujących antybiotyki. Ponadto borelioza jest samoograniczającą się infekcją u większości pacjentów. Stopień świadomości choroby wśród populacji był wysoki, na co wskazywał fakt, że 79 procent pacjentów pamiętało ukąszenie kleszcza. Ten wysoki poziom świadomości wśród pacjentów mógł również wpłynąć na innych, aby zobaczyć się z lekarzem, zanim rumień osiągnął średnicę 5 cm; w rezultacie, pacjenci ci zostaliby sklasyfikowani do celów badania jako cierpiący na boreliozę. Niektórzy z wykluczonych pacjentów ze znaną ekspozycją na kleszcze, objawy neurologiczne i zwiększoną liczbę limfocytów w płynie mózgowo-rdzeniowym, ale bez wykrywalnego przeciwciała przeciwko B. burgdorferi, mogli mieć neuroboreliozę, reprezentującą wczesną inwazję .
Wcześniejsze badania kliniczne koncentrowały się głównie na grupach o wysokim ryzyku ukąszenia kleszcza, takich jak pracownicy leśni, uczestnicy biegu na orientację i rekruci wojskowi, lub byli ograniczeni do specjalności medycznych, takich jak dermatologia, reumatologia i neurologia, z pacjentami prawdopodobnie wybranymi do określonych objawów. .7-17 Te i inne badania doprowadziły do dyskusji na temat różnych objawów klinicznych boreliozy w różnych regionach geograficznych i różnic w patogenności szczepów B. burgdorferi (B. burgdorferi sensu lato).
Stwierdziliśmy, że wyższy odsetek rumieni wędrownych jest jedynym objawem boreliozy, niż wcześniej zgłaszano. Wynikało to prawdopodobnie zarówno z faktu, że 73 procent pacjentów zostało zidentyfikowanych przez lekarzy rodzinnych, jak i wysoki poziom świadomości w populacji ogólnej. Z wyjątkiem zapalenia akrodermii, limfocytów i zapalenia boreliozy z Lyme, nie było istotnych różnic w częstości występowania objawów obserwowanych w naszym badaniu oraz w danych pochodzących z obserwacji z USA.35 Informacje na temat zapalenia akrody i gruczołu krokowego nie są zawarte w danych zebranych przez CDC, więc porównania nie są możliwe. W badaniu tym zapalenie tętnic wydaje się rzadsze niż w Stanach Zjednoczonych, być może dlatego, że elektrokardiogramy nie są rutynowo uzyskiwane u pacjentów z boreliozą w Szwecji.36,37 Zapalenie stawów występowało z częstotliwością podobną do tej w Stanach Zjednoczonych.
[hasła pokrewne: skierowania nfz i kolejka, nawykowe zwichnięcie rzepki, omułek zielonowargowy właściwości ]