Fibrynoliza lub pierwotna PCI w zawale mięśnia sercowego z uniesieniem odcinka ST AD 5

July 8th, 2018

Wynik ryzyka zakrzepicy w zawale mięśnia sercowego (TIMI) mieści się w zakresie od 0 do 10, przy czym wyższe wyniki wskazują na większe ryzyko. W przypadku brakujących danych dla więcej niż 1% pacjentów wykonano wielokrotną analizę imputacji (100 imputacji), więc wszystkie wartości procentowe mogły nie zostać obliczone przy użyciu prostych frakcji. Pierwotny punkt końcowy (zgon z jakiejkolwiek przyczyny, wstrząs, zastoinowa niewydolność serca lub ponowne zawrócenie do 30 dni) wystąpił u 116 z 939 pacjentów (12,4%) w grupie fibrynolizy i 135 z 943 pacjentów (14,3%) w pierwotnej PCI grupa (względne ryzyko w grupie fibrynolizy 0,86, przedział ufności 95% [CI], 0,68 do 1,09, P = 0,21) (rysunek 1). 95% przedział ufności względnego ryzyka w grupie fibrynolizy wykluczałby względny wzrost o 9% (lub bezwzględny wzrost o 1,1 punktu procentowego) w porównaniu z pierwotną grupą PCI. Częstość występowania pierwotnego punktu końcowego w wcześniej określonych podgrupach była zasadniczo podobna do ogólnego wyniku (ryc. 2). Nie stwierdzono istotnych interakcji z leczeniem.
Tabela 2. Tabela 2. Skuteczność kliniczna Punkty końcowe, wyniki badań angiograficznych i procedury wykonano w ciągu 30 dni. Poszczególne składniki pierwotnego punktu końcowego, inne główne punkty końcowe leczenia i interwencje do 30 dni przedstawiono w Tabeli 2. Wstrząs kardiogenny i zastoinowa niewydolność serca występowała częściej w pierwotnej grupie PCI niż w grupie fibrynolizy. W przypadku innych klinicznych punktów końcowych stawki w obu grupach były bardzo podobne. Istotnie więcej otwartych naczyń stwierdzono na pierwszej angiografii przed PCI w grupie fibrynolizy niż w pierwotnej grupie PCI (tabela 2).
Wśród pacjentów, u których wymagana była pilna angiografia, docelowe naczynie wykazało przepływ 0 lub TIMI u 46,5% pacjentów. Wśród pacjentów, u których wykonano angiografię nieoperacyjną, wskaźniki przepływu TIMI 2 i 3 występowały odpowiednio u 13,2% i 72,8% pacjentów. Po PCI częstości drożności były wysokie i prawie identyczne w dwóch badanych grupach. Wśród pacjentów poddanych PCI, 96% z obu grup otrzymało jeden lub więcej stentów. W sumie w grupie fibrynolizy wykonano znacznie więcej operacji pomostowania i mniej PCI niż w grupie PCI.
Tabela 3. Tabela 3. Udary i krwawienia bez wewnątrzczaszkowego w ciągu 30 dni. Odsetek udarów był niski w obu grupach badawczych, ale zarówno wewnątrzczaszkowe krwotoki krwotoczne, jak i pierwotne udary niedokrwienne występowały częściej w grupie fibrynolizy niż w pierwotnej grupie PCI (Tabela 3). ). Po zmniejszeniu dawki tenekteplazy u pacjentów w wieku 75 lat lub starszych, nie było przypadków krwawienia śródczaszkowego (0 z 97 pacjentów) w porównaniu z 3 z 37 pacjentów (8,1%) w tej grupie wiekowej przed nowelizacją
[podobne: chirurgiczne usuwanie ósemek, stomatolog bielsko biała, dentysta olsztyn ]

Powiązane tematy z artykułem: chirurgiczne usuwanie ósemek dentysta olsztyn stomatolog bielsko biała