Profilaktyka chorób wieńcowych z prawastatyną u mężczyzn z hipercholesterolemią cd

December 4th, 2018

Postępy i przebieg badania były regularnie monitorowane przez niezależny, niezaślepiony Komitet Monitorujący Dane i Bezpieczeństwo. Z wyjątkiem statystki i jego asystenta, cały personel próbny nie był świadomy zadań leczenia pacjentów podczas całego badania. Analiza statystyczna
Wszystkie dane analizowano zgodnie z zasadą zamiaru leczenia. Wyniki dwóch profilów lipoproteinowych na czczo uzyskane podczas wizyt 2 i 3 uśredniono w celu uzyskania wartości linii podstawowej. Wyniki cholesterolu LDL analizowano zarówno pod względem rzeczywiście otrzymanego leczenia, jak i zasady zamiaru leczenia. Analiza oparta na faktycznym leczeniu wykorzystywała jedynie zmierzone poziomy lipidów u osób, które uczestniczyły w poprzedniej planowanej wizycie i które zostały wydane z próbnymi lekami podczas tej wizyty. Do analizy zamiaru leczenia włączono wszystkie zapisane poziomy, bez odniesienia do stopnia zgodności pacjentów podczas poprzednich wizyt. Ponadto w przypadkach, w których wartość lipidów nie była dostępna podczas zaplanowanej wizyty i podczas poprzedniej wizyty nie wydano żadnych leków, wykorzystano poziom podstawowy pacjenta. Dla każdej kategorii punktów końcowych, długość czasu do pierwszego zdarzenia porównano z wykorzystaniem testu log-rank, a względne zmniejszenie ryzyka wynikającego z traktowania prawastatyną, z 95-procentowymi przedziałami ufności, obliczono za pomocą proporcjonalnego Coxa. model niebezpieczeństwa.24 Ponadto zastosowano krzywe czasu do wystąpienia Kaplana-Meiera w celu oszacowania bezwzględnego ryzyka każdego zdarzenia po pięciu latach dla każdej grupy leczenia. Gdy wykryto cichy zawał mięśnia sercowego na podstawie seryjnego porównania zapisów EKG, uznano, że zdarzenie miało miejsce w połowie drogi między pierwszym diagnostycznym EKG a poprzednim EKG. Zastosowano dwustronne wartości P.
W przypadku pierwszorzędowego punktu końcowego przeprowadzono analizę dla wstępnie zdefiniowanych podgrup16 charakteryzujących się w linii podstawowej według wieku (<55 lat lub> 55 lat), paleniem tytoniu (palaczem lub niepalącym papierosów, cygar lub fajek), i co najmniej dwoma występowały następujące czynniki ryzyka: palenie tytoniu, nadciśnienie tętnicze, ból w klatce piersiowej w wywiadzie lub chromanie przestankowe (na co wskazują pozytywne odpowiedzi w kwestionariuszu Rose), cukrzyca i niewielkie zaburzenia EKG związane z chorobą niedokrwienną serca (kod Minnesota 4-2 , 4-3, 5-2 lub 5-3).
Ponadto, wpływ leczenia został zbadany w podgrupie z podgrupą bez choroby naczyniowej na linii podstawowej. Chorobę naczyniową uważano za obecną, jeśli istniały dowody na dusznicę bolesną, chromanie przestankowe, udar, przejściowy atak niedokrwienny i nieprawidłowości w zapisie EKG według kodu Minnesoty. Ostatecznie, wpływ poziomu lipidów w linii podstawowej na efekt leczenia oceniano, dzieląc losową populację zgodnie z medianą cholesterolu w osoczu, cholesterolem LDL lub HDL lub stężeniem triglicerydów w osoczu.
Komitet ds. Monitorowania Danych i Bezpieczeństwa przeprowadzał coroczne przeglądy głównych punktów końcowych zgodnie z kryteriami O Briena i Fleminga, aby zatrzymać proces przedwcześnie.25 Ogólna wartość P wskazująca istotność statystyczną została ustalona na 0,01.
Tabela 1
[patrz też: usg stawu skokowego warszawa, lek bez recepty na alergie, dyżury aptek radomsko ]