Skutki przecinania tętnic wieńcowych poza pompą i po zabiegu na tętnicy wieńcowej po 1 roku

April 18th, 2018

Wcześniej donieśliśmy, że nie było znaczącej różnicy w 30 dniu w stawce pierwotnego złożonego wyniku śmierci, zawału mięśnia sercowego, udaru lub nowej niewydolności nerek wymagającej dializy pomiędzy pacjentami, którzy przeszli pomostowanie aortalno-wieńcowe (CABG) technika bicia serca (poza pompą) oraz osoby, które przeszły CABG z użyciem krążenia pozaustrojowego (w pompie). Obecnie przedstawiamy wyniki dotyczące jakości życia i funkcji poznawczych oraz wyników klinicznych po roku. Metody
Do badania zakwalifikowano 4752 pacjentów z chorobą wieńcową, u których planowano poddać się CABG i losowo przypisano im poddanie się procedurze wyłączenia pompy lub pompy. Pacjenci byli zapisani do 79 ośrodków w 19 krajach. Oceniliśmy jakość życia i funkcje poznawcze w momencie wypisu, po 30 dniach i po roku, a wyniki kliniczne po roku.
Po roku nie było istotnej różnicy w częstości pierwotnego wyniku złożonego między CABG bez pompy a pompą (odpowiednio 12,1% i 13,3%, współczynnik ryzyka z CABG bez użycia pompy, 0,91, 95% przedział ufności [ CI], 0,77 do 1,07, P = 0,24). Szybkość pierwotnego wyniku była również podobna w obu grupach w okresie od 31 dni do roku (współczynnik ryzyka, 0,79, 95% CI, 0,55 do 1,13, P = 0,19). Częstość powtórnej rewaskularyzacji wieńcowej po roku wynosiła 1,4% w grupie bez pompy i 0,8% w grupie z pompą (współczynnik ryzyka, 1,66, 95% CI, 0,95 do 2,89, P = 0,07). Nie było żadnych znaczących różnic między tymi dwiema grupami po roku w pomiarach jakości życia lub funkcji neurokognitywnej.
Wnioski
W roku po CABG nie było istotnej różnicy między CABG bez pompy a CABG w odniesieniu do pierwotnego wyniku złożonego, szybkości powtórnej rewaskularyzacji wieńcowej, jakości życia lub funkcji neurokognitywnej. (Finansowane przez Canadian Institute of Health Research; CORONARY ClinicalTrials.gov number, NCT00463294.)
Wprowadzenie
Pomostowanie tętnic wieńcowych (CABG) zmniejsza śmiertelność wśród pacjentów z rozległą chorobą wieńcową.1 CABG zwykle wykonuje się przy użyciu krążenia pozaustrojowego (CABG). Przy takim podejściu śmiertelność okołooperacyjna wynosi około 2%, a zawał mięśnia sercowego, udar lub niewydolność nerek wymagająca dializy rozwija się u dodatkowych 5 do 7% pacjentów. Technika wykonywania CABG w sercu bijącym (CABG bez użycia pompy) została opracowana w celu zmniejszenia powikłań okołooperacyjnych. Niektóre z nich mogą być związane z zastosowaniem bypassu sercowo-płucnego i krzyżowego zaciśnięcia aorty związanej z CABG w obrębie pompy procedury i poprawić długoterminowe wyniki.
W wielu próbach porównano CABG poza pompą z CABG w trakcie leczenia.2-6. Wśród największych badań jest Randomized On / Off Bypass (ROOBY) 7,8 badanie, w którym wzięło udział 2203 pacjentów z systemu medycznego Veterans Affairs, oraz duńskie badanie Randomization Study (DOORS), w którym wzięło udział 900 pacjentów.9,10 Żadne z tych badań nie miało wystarczającej mocy do dokładnej oceny umiarkowanych, ale istotnych klinicznie różnic między grupami pod względem zgonu, zawału mięśnia sercowego, udaru mózgu. lub niewydolność nerek
[przypisy: gabinety stomatologiczne, dentysta bydgoszcz, dentysta olsztyn ]

Powiązane tematy z artykułem: dentysta bydgoszcz dentysta olsztyn gabinety stomatologiczne