W razie stwierdzenia zaburzen hormonalnych

February 18th, 2018

Biodro szpotawe po oddzieleniu się nasady daje u młodocianych następujące objawy: . po dłuższym staniu lub chodzeniu chory doznaje bólów w okolicy biodra lub kolana, a badanie wykrywa ograniczenie odwodzenia i skręcania. W tym wczesnym klinicznie okresie widzimy na zdjęciu nieregularny zarys nasady (skóra lamparta); w dalszym przebiegu choroby główka oddziela się powoli lub nagle wskutek nieznacznego urazu, a w tym wypadku mamy objawy świeżego złamania szyjki kości udowej (skrócenie kończyny, skręcenie stopy w bok, zniesienie czynnego unoszenia kończyny). W razie stwierdzenia zaburzeń hormonalnych (dystrophia adiposogenitalis) należy przeprowadzić odpowiednie leczenie uzupełnione podawaniem witaminy, D i przetworów wapnia; stosujemy również z reguły polecane przez Debrunnera leczenie testosteronem (2 – 4 tabletki dziennie perandrenu w ciągu 6 tygodni). W. świeżych przypadkach oddzielenia się nasady stosujemy wyciąg przylepcowy, a po uzyskaniu nastawienia spodnie gipsowe na 3 – 4 miesiące w odwiedzeniu skręceniu uda do wewnątrz oraz w lekkim zgięciu kolana. Jeżeli główka nie uległa przemieszczeniu, zalecamy leżenie w łóżku przez 3 – 4 miesiące . [hasła pokrewne: Gabinet Stomatologiczny, ortodonta wrocław, dentysta w krakowie ]

Powiązane tematy z artykułem: dentysta w krakowie Gabinet Stomatologiczny ortodonta wrocław